torsdag den 6. marts 2008

Saa er der gaaet 2 uger

Nu er der gået lidt over 2 uger og dagene går meget hurtigt selvom det er lidt neder nogen gange. De fleste dage er vi bare her på stedet andre dage er vi i New Delhi. I fredags fik jeg lavet min tattoo hvor der står Philip på hindhi den er meget nice bortset fra at alle siger mit navn når jeg går forbi.
Jeg har også købet en halskæde og en slappe af trøje og fødselsdagsgave til min mor.
Jeg er ved at få designet mine enge bukser af en der hedder Nando her på stedet
Jeg har klippet hanekam på Anders og han har klippet mig.

Vi var inde og besøge et klamt hospital i New Delhi hvor Sewa Ashram har 20 patienter der har TB, vi kom med frisk frugt til dem fordi maden er så dårlig. Hospital var meget klamt der var spyt og bræk på væggene der løb hunde og rotter rundt og toiletter var fyldt med lort og pis helt op til kanten eller over kanten, der var plads til 3000 mennesker . Der er rigtig mange der har tuberkulose som er en bakterie der smitter i gennem luften. 70% i Indien har bakterie i kroppen men kun ca 7% vil få det i udbrud i løbet af deres liv, det vil sige ca 80,000,000 mennesker.
Der er to mennesker der er døde inde for to dage af TB og AIDS har på Sewa Ashram den første døde hed Ravi som har været her 3-4 gange. Første gang hade han kun TB og blev rask men kom tilbage 4 måneder efter med både TB og AIDS i udbrud fordi han nok har delt sprøjter/kanyler med andre. Sådan er der for mange af patienterne her de bliver hjulpet men falder tilbage i deres gamle liv og misbrug og bliver syge igen.

Hygge der hjemme.
Philip.


PS-Manden paa billedet var en vi moedte paa en tur til New Delhi. Han havde braekket ventsre arm og den var groet forkert sammen. Han ville gerne have hjaelp, men i forhold til mange andre, saa havde han det desvaerre for godt til, at vi kunne tage ham med tilbage til Ahsramen.

1 kommentar:

lotte sagde ...

hej skatter... har altså helt glemt lige at skrive en lille hilsen her.. men det er jo fordi vi taler så meget på msn... det er rigtig flot skrevet og forklaret det med tb og aids... vi skal være glade for at vi har de sygehuse som vi har her i danmark... glæder mig til at høre mere og se flere billeder nede fra jer.. knuzzzer og krammer mor